6090150545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-2 |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
24/9/2019 - 26/6/2020 (30 hores) de 16:45h a 18:45h |
|
ESC Camps Elisis |
|
c. Santa Cecilia, s/n (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
"Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19" |
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 24/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per recuperar una composició social equilibrada respecte el seu territori de referència.
La finalitat del programa és l'acompanyament del centre en un procés de canvi per tal que construeixi un discurs propi cap a una pedagogia basada en l'aprenentatge globalitzat, a partir de la reflexió compartida i la incorporació de l'eix "arquitectura" en la identitat educativa de l'escola, tot plegat per aconseguir que l’escola sigui més reconeguda al barri i tingui més capacitat d'atracció.
|
| |
Objectius |
-Promoure la incorporació de continguts d'arquitectura en els projectes que duran a terme els nens.
-Introduir la mirada i els elements de treball dels arquitectes en la comprensió i en la participació del disseny de l’entorn i de l’ambient escolar.
-Aprofundir en la reflexió sobre la intervenció a l’aula, a partir de les sessions orientades a una mirada més global de l’aprenentatge.
-Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència metodològica a la implantació del projecte de l’escola
-Programar, documentar i avaluar intervencions a l’aula per poder ser analitzades conjuntament per tal d’iniciar el procés de construcció d’una comunitat pràctica reflexiva
-Incorporar el treball a partir de fer-se preguntes, promovent la conversa a l’aula, generant reflexió conjunta per encetar processos de recerca guiats per la indagació i el procés de Fer-pensar-comunicar.
-Fer coneixedores i partícips a les famílies del treball portat a terme a les diferents aules, a través del tema transversal de l’arquitectura
-Desenvolupar estratègies de comunicació cap a l’exterior de l’escola
|
| |
Continguts |
-Projecte Arqui-escola
-Metodologia de treball per projectes. Fer, pensar i comunicar
-Pràctica reflexiva sobre els processos d’aprenentatge a l’escola
-Aspectes de comunicació institucional i educativa
-Els continguts del currículum i com es poden organitzar per fer-los coherents
-L'avaluació educadora i la documentació de la pràctica educativa
|
| |
Formador/a |
Alamon Queralt, Francesc
|
| |
Avaluació |
Seguiment del 80 % de les sessions, aportacions per a la pràctica reflexiva i aplicació dels acords per al canvi metodològic.
|
| |
Requisits de certificació |
Seguiment del 80 % de les sessions, aportacions per a la pràctica reflexiva i aplicació dels acords per al canvi metodològic.
|
| |
Persones destinatàries |
Equip docent de l'escola Camps Elisis de Lleida
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
24/09/2019 |
1645 |
1845 |
Sessió 2 |
dimarts |
01/10/2019 |
1645 |
1845 |
Sessió 3 |
dimarts |
29/10/2019 |
1645 |
1845 |
Sessió 4 |
dimarts |
05/11/2019 |
1645 |
1845 |
Sessió 5 |
dimarts |
19/11/2019 |
1645 |
1845 |
Sessió 6 |
dimarts |
10/12/2019 |
1645 |
1845 |
Sessió 7 |
dimarts |
21/01/2020 |
1645 |
1845 |
Sessió 8 |
dimarts |
11/02/2020 |
1645 |
1845 |
Sessió 9 |
dimarts |
03/03/2020 |
1645 |
1845 |
Sessió 10 |
divendres |
26/06/2020 |
1645 |
1845 |
|
| |